Vatten & vin...

1-2 glas rött vin sägs vara bra för hälsan, det är klart att det finns många olika tyckande om detta påstående, men jag väljer att tro på det :) Men mer än 2 glas per dag, då blir det skadligt.

Hur som helst så var jag nyligen på besök på en vingård, en stor vingård, en av Spaniens största leverantör och exportör av vin. Och jag kan verkligen inte bli annat än imponerad av all teknik som ligger bakom den flaskan som vi bara med enkelhet går till ”Systemet” och köper.

Självklart är processen från druva till vin imponerande, men även den nya tekniska biten och hur man får vinet att hamna i flaskorna, bli förseglad och etiketterade. Det är som en fabrik, fast med ett anrikt sätt att ta hand om moder jords gåva till oss, druvorna. 


Ny teknik och gammal tradition, absolut min favorit för skapande. Att kunna förenkla och förädla och driva utveckling. 

Som sagt var var djupt imponerad av hur man kan förenkla det praktiska så man får till att lägga på förädlingen av själva huvudprodukten, samt att för oss konsumeter få en prisvärd produkt. 

Så nästa glas vin ska jag njuta av tillfullo, och skänka en tanke till allt jobb som ligger bakom processen  -från druva till dryck. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?