Overnight Oats...

Har du testa "Overnight Oats" än? Om inte gör det! jag var skeptisk för jag gillar verkligen inte gröt, kan inte med konsistensen av det. 

Men som tur var lät jag mig övertalas på boost-resan till Almunecar, och jag blev helt såld! Jag gör det varje morgon nu. Det känns fräscht och gott samt jag vill inte ha varmt på sommaren.



Mitt recept är enkelt, det finns mängder av olika varianter, men jag gillar denna enkla.

Så här gör jag:
1 del havregryn (för mig är det 1,5 dl, annars blir jag inte mätt)
1 del Havremjölk, men du kan välja vilken du vill, rismjölk, mandelmjölk, allt efter vad du gillar.

Dessa två rör jag helt enkelt ihop på kvällen, och jag kryddar med ganska mycket kanel, (kanel har bland annat en positiv påverkan på blodsocker, matsmältningen, blodcirkulationen, andningsvägar och urinvägarna) men du kan krydda med vad du vill.

Så havre, havremjölk och kanel, rör jag ihop och ställer in i kylen över natten. 

På morgonen strör jag på nötter, bär och frukt, jag tar det som det är säsong för men min favorit är med nötter, rivet grönt syrligt äpple och lite blåbär på toppen. 

Det här ersätter hela min frukost för jag blir mätt och magen mår bra av det.  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?