Eye to Eye...

Det var av en händelse jag hitta "min sten". 
Jag stod och skulle betala inne på en Natura-butik, och har alltid massa kul prylar på disken som är kul att kolla in medans man står i kön.

Det var då jag såg en liten korg med små stenar som har ett handmålat öga på varje.


Det är en organisation som heter "Eye to Eye" och hjälper flyktingbarn.

De första stenarna målades av Syriska flyktingbarn, och en volontärarbetare  plockade med sig några hem och sålde, och använde pengarna som hjälpbidrag till barnen och dess familjer.
Nu har det spridit sig till bland annat Afghanistan och andra krigsdrabbade områden.

Vad betyder då denna lilla handmålade sten?

Fört och främst"Se mig", bara tanken på dessa barn som målar dessa stenar som ett rop på hjälp att någon ska se deras situation. Så alltså solidaritet, och den Euron som den kostar går oavkortat tillbaks till barnen 💓

www.eyetoeye.org 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?