Ge dig själv en superboost...




Vi är i första månaden av det nya året, och förmodligen så är det många som gett sig själv nyårslöfte/n. Jag tippar på att många har hälsomål, att nå sin favoritvikt, börja träna, äta bättre etc.


Speciellt efter all julmat, godis och allt annat man stoppat i sig är det befriande att boosta sig själv  med lite nyttigare vanor. 



Ett tips är att börja dagen med en dundernyttig smoothie. Ni ska få mitt favoritrecept som är fullproppad av nyttigheter.  Men det finns massor av olika recept, eller testa dig fram tills du hittar din favorit.



Självklart behöver man inga specialutrustningar för att fixa smoothies, men när det blivit en daglig vana, och man kanske är fler i familjen så är tipset, satsa på en riktigt bra blender. 






Den kan du använda till massa andra bra saker än smoothies, jag gör mycket guacamole och pesto med min blender.  Det finns inget värre än när de inte klarar att mixa, utan att man först måste skära allt i småbitar för att den ska klara det. Den jag har är klassad som restaurangutrustning, och tar det mesta.





Min supergröna smoothiebomb:

1 stort glas

En rejäl näve blad spenat (eller grönkål om du så vill)
1 äpple
1 kiwi
½ stjälk bladselleri
½ citron, skal och saft
En rejäl bit ingefära
En puff kanel och/eller kardemumma
Mixa allt till en slät smoothie, med ca 2 dl vatten (och/eller äpplejuice)




BILDER: UNSPLASH

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?