Identifiera en soulmate..

 

Är han/hon min soulmate eller twin flame får jag ofta frågan av mina kunder. Ja vad är egentligen skillnaden på själsliga band, vad är vad?

Nu ska vi se om vi kan reda ut lite om våra själsliga band och vad är vad. Och vad det betyder. Samtidigt så kan det finnas olika sätt att se på det, olika förklaringar. Som jag ser det så är det lite som att religion har olika etiketer på samma innehåll.

Det här är en bild som jag hittade på nätet, och en förklaring så god som någon annan. Men kom ihåg att du väljer vad du tror på, för ingen har det rätta svaret, inget är rätt och inget är fel. Var och en blir salig på sin egen tro som det heter.

Men min övertygelse ligger i att våra själar känner igen varandra från tidigare möten, tidigare liv. Och det vi varit med om tidigare ligger kvar. Det behöver inte betyda att man ska vara "den utvalda" "den enda rätta"och att det handlar om kärlek.

Relationen från tidigare liv kan vara precis vad som helst. Förälder, barn, syskon, bästa vänner, fiender eller käresta. Men troligt är att man kan känna samma känsla som man hade då, utan att förstå varför. Eftersom själen kan identifiera och komma ihåg. men inte de liv och kroppar vi har i detta livet.

När man har ett själsligt band, oavsett vad vi väljer att kalla det så har vi ett band som inte kan brytas, men därmed inte sagt att det är mening att vi ska dela hela detta livet med varandra. Ibland blir det bara korta möten, och så ska det vara. Försök inte forcera, utan bara känn inom dej, för där har du ditt svar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?