Hitta din personliga guide.

 

Första gången jag mötte min andliga guide var en helt galen, fantastik och magisk känsla. 

Jag gjorde det under en guidad meditation, men man kan göra det själv oxå. Jag såg min guide väldigt klart, och gjorde direkt en skiss av det jag såg. Den skissen har jag framför mej på mitt arbetsbord, och ber alltid om hjälp och guidning för att hjälpa andra i mitt arbete som spirituell rådgivare och tarot tolkare. 



Du ska använda din visualiseringsförmåga för att komma i kontakt den din guide. Så att träna på att göra visualisera kan hjälpa dej med allt från att skapa dina visioner om din framtid till att använda det i ditt andliga arbete.

Ett tips på förberedelser kan vara att du tänder några ljus, även rökelser med en doft du tycker om, sätt gärna på en gärna en lugn meditativ musik i bakgrunden. Använd sånt som gör dej lugn. 

Preppa allt innan du sätter igång och försätter dej i rätt känsla. Ha gärna papper och penna i närheten för det kan vara bra att göra anteckningar, skisser direkt efteråt om du skulle vilja det. Eller spela in ett röst-memo, för du kommer troligtvis att få en väldigt stark healing under tiden, en healing som kommer att komma tillbaka när du lyssnar på ditt röst-memo. Se även till att du inte blir störd av något, telefon, familjemedlemmar etc. Viktigt att du får stanna i känslan tills du är helt igenom och klar. 

Min guide tog mej med på en otrolig resa högt och lågt över hela universum, men det är inte säkert att det är vad du behöver få från din guide, så bara var öppen och följ med, du får det du ska få.

När du är klar, när det känns som att allt är sagt och gjort, tackar du din guide, ber att den ska finans för dej, och känn ödmjuk tacksamhet. Du kan även fråga o din guides namn om du vill.

När du väl har fått denna första kontakt med din guide kan du alltid be om hjälp och vägledning. Du kan gå tillbaka till porten igen eller bara koppla in dej direkt på din guide, hitta ditt sätt att komma i kontakt med din personliga andliga guide. 

Vi har många guider och hjälpare som kommer till oss beroende på vad det är vi behöver få hjälp med, men den som du hittat här, är den som alltid finns med dej från ditt första andetag till ditt sista. det är en härlig känsla att veta att vi aldrig går ensamma, det finns alltid någon vid vår sida.

Om det inte funkar första gången, fortsätt att köra den här övningen, till slut får du kontakt på ett eller annat sätt, lycka till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?