Kristaller...

 

Varför har man i årtusenden använt kristaller? Jo, kristaller har vibrationer, olika för olika sorter, som faktisk helar, renas och löser upp blockeringar.

Välj den /kristaller du känner dej attraherad av. Du kan även testa vilken kristall/sten du behöver genom att blunda och hålla den i din ena hand. Känner du att du blir påverkad, kanske vinglar till, blir yr, så är det en sten som påverkar dej. Känner du ingenting, så testar du med någon annan.

Photo by Dan Farrell on Unsplash


När du väl har valt vilken/vilka  kristaller du vill ha, så ska du rena dem.  Att rena kristaller i havsvatten är riktigt bra, men om du inte har tillgång, bor nära havet så går det utmärkt att rena den i kallt vatten hemma. 


Att lägga dem i en skål vatten med ex.vis  epsomsalt under natten är super effektivt. Du kan även rena dem med rökelser, smudgestav eller lägga dem i fullmånens sken under natten. 


Photo by Marcos Paulo Prado on Unsplash


Du kan ha dina kristaller i fickan, i behån, alltså nära kroppen vid behöv, eller under huvudkudden. Eller varför inte i en kedja runt halsen.


kristaller, pendel
Mina två kristaller som jag just nu har runt halsen. Kristallen i guldspiralen hittade
 en vän till mej nyligen i ett vattendrag på Mallorca. Så den är orörd och rå. Jag placerade den i spiral för kristaller eftersom jag vill ha den nära mitt hjärt-chakra. 

Rå kristall,



Har du flera kristaller så kan du gör en mandela av dina kristaller. Skriv mer på en lapp dina intentioner och placera lappen under kristallerna, låt mandelan ligga kvar under längre tid, gärna 40 dagar, för att sätta din intention. 



Formen på kristallen spelar roll.


  • Spets – riktar energi och används ofta för att manifestera.
  • Sfär –  harmonisk energi som kommer från alla sidor.
  • Kub – har en solid grundande energi och bringar lugn och balans.
  • Pyramid – koppar ihop himmel & jord.,
  • Polerade stenar – (tumbled stones)används ofta vid minfulness, meditation och healing.


Det finns massor av kristaller och stenar. Även vanliga stenar från platser som har hög vibration plockar jag med mig. Så känn på om stenen påverkar dej på något sätt, i så fall plock med dej den.

Vill du veta mer så kan jag tipsa dej att kolla mer på vad var och en betyder, här  och här hittar du bra tydlig förståelse vad de vanligaste kristallerna besitter för egenskaper. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?