Att påverka sin hälsa och välmående..

Jag kollade för ett tag sedan på ”efter tio med Malou” när träningsexperten Micke Angress var där och jobbade fram några enkla rörelser för axlar och rygg för en tjej som hade problem med hållningen. 


Jag har numera alltid ont i mina axlar, dels för jag sitter många timmar per dag framför min gator, och jag vet att jag har helt fel stol. Men jag är petig när det gäller inredning, så jag letar efter rätt stol, den ska vara snygg och funktionell ( jag vet, jag får skylla mig själv). 

Men hur som helst, när jag såg programmet, med dessa superenkla rörelser som man kan göra  med enkelhel flera gånger per dag, precis där man är, till och med framför datorn ;) Så har jag testat dem. Och tro mig! När jag gör dessa rörelser så är min nackvärk borta, och tar tar bara nån minut för att få bort värken. 

Micke visade även några övningar med ett gummiband, så det införskaffade jag direkt  (det använder jag inte lika frekvent som rörelserna dock) 


Men tänk att man med så små medel kan förbättra sin hälsa. Med eller utan hjälpmedel, och att man faktiskt kan träna själv hemma! Att göra det enkelt och inte för komplicerat. Sen finns det ju en mängd olika bra träningsverktyg för hemma bruk, allt beror ju på vad behovet är. Men viktigast tror jag är att man gör det så enkelt som möjligt, så att det verkligen blir av, även om det är kort tid. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?