Fixa elen själv...

Sommaren står för dörren och med det ökar också våra fritidsaktiviteter. Vi spenderar mer tid i våra fritidshus,sommarstugor, camping och båtliv. Med andra ord om du frågar mig, den bästa tiden kommer nu :)

Sist när vi var i Frankrike och campade var en våra stor ”problem” att fixa elen. Såklart kan man laga mat med gasolkök, och det finns batterilampor etc. Men jag älskar verkligen att ta bilder och fotografera och det är en del av min resa i sig. 


Så att det nu finns en uppsjö av solpaneler som man kan använda just för fritidsbruk är genialt. Att fixa elen själv är fantastiskt, man behöver inte vara beroende av vart man väljer att åka eller stanna, vilket jag tycker ger frihet, bara det finns sol då vill säga ;)

Precis som med teknik som datorer m.m så blir priserna billigare, man hittar nya sätt att ta fram produkter som fungerar, blir mer effektiva, och gör att vi alla kan börja använda oss av den. Och att kunna fixa elen själv är stora framsteg, och inte mint viktig för vår natur. Jag har testat solcellsuppladdning för mobilen, och det fungerade riktigt bra. Vi får se vad det blir för kommande semester, och mer tid ute i det fria.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?