Ska man skaffa sig en PT?

Har du funderat på att skaffa dig en egen PT? 
Jag jobbade som PT för många år sedan, långt innan det blev ett känt begrepp för gemen man vad det ens betydde.

I dag har många av mina polare egen PT,  och jag blir faktisk imponerad av vilka framsteg de gör med hjälp av sin personliga tränare. 
Jag vill oxå ha en! Just känslan av att ha hjälp, och att någon kan hjälpa en med att utgå från sig själv vad det gäller kostvanor, tid och typ att träning som passa just mig. Och sist men inte minst att ha någon som puschar en att göra det sista lilla extra som gör skillnad. Jag kan bli extremt ”lat” trots att jag har tid och jag har möjlighet, men ändå blir det liksom inte av. 


Nu har jag i alla fall hittat en PTs webbsida, Mathias Zachau som jobbar som fitness konsult. jag tycker den är  kan bli inspirerande med bland annat en blogg,som ger mycket tips och idéer samt att man kan ansöka om att skaffa sig en PT online. 

Man fyller i sina uppgifter och sitt mål, vad är det man vill förverkliga med sig själv. Jag tycker det låter som ett bra steg i rätt riktning. Och än finns det tid för att komma i form innan sommaren är här. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?