Ny app, din egen kokbok



Att samla på recept är inget nytt, det har alltid funnits intresse för receptsamling, förr fanns det receptkort man skulle samla i en plastlåda (känns som stenåldern) ungefär som ett kartotek. 
I dag med internet och google så kan man lätt söka och hitta inspiration på i princip allt. 

Och just att få mat inspiration är något som de flesta letar, hur ofta står man inte där i butiken med ett utbud från hela värdens matdelikatesser och vet ändå inte vad man vill äta, vad man ska laga eller vad som är bra produkter, och då blir det lätt att det slinker ner en massa skräpmat, det blir både dyrt och inte bra för varken hälsan eller vikten. 

Nu har dock  en av värdens största matsajter myTaste kommeit med ett nytt system att just samla sina favoritrecept på ett och samma ställe. Det fina är att det är supereneklt och helt gratis.  Man skapar helt enkelt sin egen kokbok på nätet, där man lägger in alla sina favoritrecept. 

jag vet inte hur ni gör men jag har mina recept lite överallt, ibland som bokmärken, ibland sparar jag ner dem i mappar, klistra in texten i mina dokument eller lägger in dem i min ”anteckningar app”.



Är du nyfiken och vill veta mer om denna funktion så gå in här: http://www.mytaste.se/plugin



recept

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?