Rödbetsjuice -test i 21 dagar...

Rödbetjuice är supernyttigt, jag har skrivit om det förut, men nu ska jag själv testa att dricka 1-2 dl pressad organisk juice per dag i 21 dagar för att se om hur det känns, om jag känner någon positiv hälsosam förbättring eller inte. 


Rödbetsjuices sänker ditt blodtryck och ökar din prestation.

Att dricka en hal liter rödbetsjuice innan ett lopp gör en enorm förbättring, men även att bara dricka ett glas per dag minskar ett högt blodtryck rejält, och jag har högt blodtryck, så det ska bli spännande att se om det har någon effekt på mig. 

Men rödbetan är hjälper inte bara den som idrottar eller för den som har högt blodtryck, den är fantastik även för så mycket andra hälsoeffekter, bla hjärta, blodtryck samt skyddar också magen och hjälper dess slemhinnor att bli starkare, vilket motverkar till exempel magsår. De ökar också sexlusten samt är bra för fibromyalgi. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?