8 veckors blodsocker diet...

...Hur har det gått, kanske ni undrar?!

Jodå det går bra. saken är den att jag har legat sjuk en vecka, och haft besök, ytterligare en vecka, så jag har inte följt dieten under den tiden.

Eller rättare sagt, jag har inte räknat kalorierna, men har haft Mosleys riktlinjer i bakhuvudet, även om det slunkit ner några hårda mackor under dessa två veckor, men för övrigt så har jag nog inte haft några svårigheter med att mer eller mindre hålla mig till riktlinjerna, men med fler kalorier.
Jag har ätit mer än dieten föreskriver men mindre och bättre än när jag startade, så jag har hållit mina 3 kg viktminskning som jag fick under de 3 första veckorna :)


Och precis som Dr. Mosley säger så är det en avvikelse, inte ett misslyckande, och så känns det. Nu ska jag dra igång med andra halvan ac de 8 veckorna, så får vi se hur resultatet blir.


Jag exprimenterar en del med mat, recept och letar nya uppslag hela tiden, och det tycker jag är superroligt, det blir en egen liten hälsosam "scrapbook" med nyttiga, goda recept :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?