Anti-agin ansiktsmask, DIY

En härlig och enkle ansiktsmask som du kan göra själv är en med endast 2 ingredienser. Allt du behöver är äggvita och aloe vera gel. Jag använder gel från min stora Aloe vera planta, men har man ingen planta så finns det bra gel att köpa som är 99%, den funkar oxå.


Den är utmärkt för att återge huden elasticitet och kollagen på ett naturligt sätt.

Du behöver:
1 äggvita
2 matskedar aloe vera gel

Rör / vispa ihop dem så de blir  vit och skummigt fluffig. Se bild ovan.

Applicera  över ren hud, ansikte, hals och dekolletage.

Låt verka i 15 min, masken stelnar till.
Tvätta av den med ljummet vatten, avsluta med att skölja av huden i kallt vatten, och klappa huden torr.

Den här känns underbart härlig, och jag har känslig hy så därför tycker jag denna passar bra för mig.


bild:pinterest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?