Hälsa VS Boende....

Jag skulle nog tro att de flesta av oss, kanske dock inte alla är medvetna om att hälsa och boende är kopplat till varandra. 

Och då tänker jag inte på fuktskador, mögelsporer och byggmaterial som kan göra oss sjuka, utan om platsen.

naturens lugn påverkar hur vi mår...


Vart boendet ligger är väsentligt och då menar jag inte bara luft, avgaser, fabriker och farliga elledningar som går över tomten. 


Utan faktiskt intensiteten på platsen, om det är mycket ljud, mycket trafik etc (jag har en väldigt stor gata mend många filer utanför mitt hus, inte bra) Det gjordes en undersökning för väldigt många år sedan, det finns säkre nyare i dag, men den har liksom fastnat i min tanke, och poppar upp då och då.  

Undrar hur de mår som bor i husen... 

Som nu, och där kunde man påvisa att det blir ett mycket högre megahertz tal om man bor som exempelvis jag gör, eller som i Stockholm där studien utfördes, vilket stressar kroppen, allt vibrerar snabbare och påverkar hela vår kropp ner till cellnivå. 
Detta skulle påverka hjärtat enormt och göra att det går på högfart, vilket också ägt att det slits ut fortare. 
Naturen har tydligen en megahertz på ca 8, vilket är det som kroppen mår bäst i, och det är väl ingen överraskning om man tänker till, men faktum kvarstår, vill man leva länge och ha hälsan så är största chansen att bo mer i naturen än vid en högtrafikerad storstad, som jag gör ;) 

Så hur skulle du känna för att flytta ut till naturen? Lockar kanske Jönköping, Tranås eller Lund? 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?