Hur har du det med modet?

Hur modig är du? Låter du rädslan styra dina val? I så fall minimerar du ditt liv.

Att våga göra något man har rädsla för kan kännas galet svårt. men samtidigt om man klarar det så är det galet underbart efteråt, när du utmanat dig själv.




Ett bra tips att peppa sig själv, som vi även kommer ha med under "Må Bäst veckan" på Costa Tropical i april/maj är att man sätter ett armband på sin högra arm. Sedan tänker man ut något som man är lite rädd för, välj inget superstort, utan lagom utmaning som känns "jobbig" att göra. 

Det kan vara att ringa det där samtalet man inte vill/vågar, ge en främling på gatan en komplimang, våga säga något till någon, som man gått och dragit på, gå över en hög bro etc. 

Min första utmaning var att våga simma längst ut vid en badstrand.  Jag har alltid stenkoll på att jag har människor längre ut i vattnet än var jag befinner mig. Finns ingen utanför mig får jag panik! Så att simma ut, och bara se horisonten, och sedan vända in igen kändes som en stor vinst! och framför allt peppade mig att göra mer saker saker som jag var rädd för. En enorm kick att helt plötsligt bestämma sig och våga! 

När man utfört sin utmaning flyttar man över armbandet till den vänstra vristen, och funderar på ytterligare något som man är rädd för, eller dragit sig för att göra. 

På så sätt bygger du din tillit till vad du kan åstadkomma, får underbara energier och boostar dig själv och vågar utmana dig mer och mer. Din Comfort Zone växer och du med den. Inget är omöjligt, och allt är möjligt!


Bild:Pinterest 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?