Härliga nyheter...

Att som är bra & nyttigt för oss behöver inte vara oåtkomligt dyrt. Har du testat att dofta på en apelsin? 
Hur gör du när du köper frukt & grönt? Jag tror de flesta kastar ner varorna snabbt i vagnen efter att kolla att de ser OK ut. Men tänk om du skulle böra dofta på bland annat citrusfrukterna... 


Jag gör det alltid när jag köper grapefrukt, jag älskar den doften. Men att nu se att doften av apelsiner minskar stress är fantastiskt, och jag ska börja med det med. 

Så genom att dofta /äta en apelsin så sänker du stressnivån med upp till 70%! 
Självklart kommer din stress tillbaka, om du inte försöker hitta långsiktiga lösningar för din stress. Men att just för en stund, minska stressen och den påfrestning stress har på oss, är lika fantastiskt som hälsogörande. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?