Motivation...

Allt går med rätt motivation. Men att hitta rätt motivation är inte alltid lätt.
Det blev jag varse när jag slutade röka, så många försök, men det höll ändå inte i längden. Förändringen kom när jag hittade rätt motivation för mig. jag har nu varit rökfri så länge så jag tappat räkningen. (Tack!!)

Men det är inte rökning jag tänker på nu, utan faktiskt beach 2019 som närmar sig med stormsteg ;) Jag har fler kompisar som har bilder på sig själva fastsatt på kylskåpet, på den kropp de en gång haft, och satt som mål igen. Men det funkar inte på mig, för jag ser den inte i alla fall.

Men jag fick se en bild förra veckan, som verkligen naglat fast sig i mig! Jag fick sån avsky, så när jag går och handlar, speciellt om jag är hungrig så är det mest onyttig skräpmat som slinker ner i korgen. Men nu dyker den äckliga bilden upp i mitt huvud, och jag har inga som helst problem att avstå!

5 lbs motsvarar 2,27kg!!! 




Det här är den rent utav äckligaste bild jag sett när det gäller just detta ämnet. Jag mår illa på riktigt när jag ser den.
Så jag får väl bara tacka den som skapat den, för den funkar på mig. Nu avstår jag mer än syndar :) Den där fettklumpen vill jag verkligen inte ha i min kropp.

Bild hittad på Google 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?