1 december, och julkänslan infinner sej.

Så har julkänslan infunnit sig till 100%.

Jag älskar december, jag tycker det är en magisk tid. I morse kollade jag in adventskalenderns första avsnitt med en go-kaffe i handen, och tända ljus. Det är för mej den ljuvligaste av känslor. Kanske till och med lika stark som ett dopp i ett uppvärmt hav. Jag gillar och behöver båda upplevelserna. 




December är en månad som cirkulerar mycket runt vänner, det sociala. Men jag  ser till att jag har mycket egentid, jag gillar att umgås med mej själv. Jag älskar att vandra runt i stan och bara kolla in alla ljus som tindrar, det som man befinner sej i en sagovärld. Älskar't!



Kronprinsen som försvann (TV-serie 2022-) | MovieZine
SVT-julkalendern 2022

Det är även en  månad då jag  fokusera mycket på att ge och dela med mej. Dock inte julklappar i den bemärkelsen. Utan jag försöker skapa någon form att glädjefylld känsla för andra.

Jag kanske bakar något till någon som jag vet är deras favorit. Gör egen god glögg som jag kan ge bort, öppnar upp mitt hem och bjuder in till lite glögg mingel och film mys. 

Men för att inte dränera mig, drar jag mej tillbaka och ger mej själv det jag mår bra av. Jag älskar att tända ljus, se på julfilmer i december, gärna med lite glögg, te och något juligt tilltugg. bara jag. Så hittar jag balansen och glädjen till julen.

Photo by Diliara Garifullina on Unsplash


Hur gör du? För alla gillar verkligen inte julen, utan tycker det är en stressig, mörk, dränerande och kanske ensam tid. Men det viktiga är att hitta något som sätter guldkant på tillvaron, för dej själv först och främst. Är det så att du är ensam, och känner dej ensam, fundera på var/hur du skulle kunna hjälpa till att bidra till andra, social event, soppkök, eller andra organisationer. Fundera på hur du kan ändra på det. Det behöver inte vara att man har ett stort socialt umgänge, eller en stor familj som man kan hänga med. Hitta din väg, och gör det för dej!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?