Intressant podd! Myter & Mysterier.

En podd om de stora frågorna, vad är myt, vad är ett mysterium? De samtalar om alkemi, astrologi, tarot, Mytologi, och vad hände egentligen med Atlantis? Och vem var Aleister Crowley?



Nu har jag hittat en superintressant podd. Så dax nu när de avlutat den. Men alla avsnitten ligger kvar. Och jag har i dag sträcklyssnat fram till del 8, demoner, den får bli min sista för dag. Men grejen är att jag kan inte sluta.

För några år sedan lyssnade jag en hel del på poddar, men på senare tid har jag tröttnat, orkar inte lägga tid på några som bara sitter och babblar på om sig o sitt.  Ego-poddar har jag fått nog av!

Men här kommer en med ämnen som ligger mig varmt om hjärtat, ett sant intresse och med kloka kunniga pålästa poddare.  Samtalen handlar om religion, naturvetenskap, välbekant och okänt, etablerad kulturhistoria och esoteriska strömningar. 




Så det finns mängder av härliga avsnitt och väntar på dej som har intresse av myter & mysterier. Börja med första avsnittet, för ibland hänvisar de till tidigare avsnitt, och det finns en röd tråd från ett avsnitt till nästkommande. 

Älskar't! Nu har jag många timmar framför mej med härligt lyssnande. 


 Myter & Mysterier

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?