Hur är din självinsikt?

Hur har du det med självinsikten?
jag vet inte hur många gånger jag hör att någon säger: -Hon/han har ju ingen självuppfattning alls, eller jisses vilken skruvad självuppfattning den personen har.

Men hur lätt är det egentligen att veta om man har rätt uppfattning om sig själv eller inte? 


Jag gjorde en enklare test för ett tag sedan, som handlade om att bygga upp sitt självförtroende och att även komma på med vad man vill. Det gick ut på att även involvera nära vänner där de fick svara på olika frågor om mig, sedan satte jag ihop deras svar, hahaha… väldigt intressant, sen är det klart att det kanske var väl snälla svar. Men en fråga var viken klädsel de tyckte stämde in på min, många svarade ”flygvärdinna”????? (okey, jag äger ingen dräkt ) och om jag var en seriefigur vem skulle jag vara, jag tror de alla svarade Pippi Långstrump!!! Så det kan jag säga att min självbild ser något annorlunda ut än mina vänners hahahaa.. "Pippi Långstrump som flygvärdinna", Kanske ett nytt bokuppslag för om Astrid levt. 

Men visst förstår jag hur de tänker, och vad de ser. Men detta lilla testet var mycket givande. Och det hänger ihop med hur vi mår, det räcker inte att träna kroppen och äta rätt, vi måste ta hand om det inre oxå.


Det här är även väldigt viktig på en arbetsplats, vilka roller har vi till varandra, vilka roller blir vi ”tilldelade” och hur ser andra på oss. Att få en helhetssyn så att vi kan förbättra våra svagheter m.m. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?