kan du knäppa jeansen efter semestern?

... efter en lång och varm  sommar, jag bor  ju i Spanien, så skulle jag nu för första gången på flera månader dra på mig mina jeans :(  Suck!


Nu jäklar blir det att ta tag i det och bli disciplinerad igen! (Samtidigt sitter jag och äter Kinapuff, i skrivandets stund) och precis som jag hinner bestämma mig för att dra igång så fick jag till mig "11 tips för att gå ner i vikt utan att räkna kalorier"  Tips av dietisten Sierra, för Styrkelabbets räkning. (se bifogad länk ovan)

Hur bra som helst, och precis den hjälpen jag behövde, så nu ska jag kolla igenom och se hur jag ska skruva på det för att återta hälsan och bra vikt igen.  Och jag måste faktiskt säga att min vikt har ökat sedan jag slutade röka, helt klart. Su nu när rökbehovet är borta blir nästa steg att komma tillbaka till min trivselvikt igen, men långsiktigt, så jag siktar på beach 2016 ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?