En ny hälsosam start...


Nytt år, ny start och jag tror många känner sig lite väl mätta och belåtna efter det överflöd som jul-och nyårsfirande för med sig. 
Jag har haft besök i omgångar, i över två veckor, så det blir en del ätande och kanske något mycket av alkohol. Men det fina med det är att vi faktiskt varit ute varande dag och gått/cyklat mellan 1 mil till 2-3 mil per dag! Så det känns som en bra balans i alla fall.
Men nu får det vara bra med onyttigt ätande och drickande ett tag. Alkoholen ska bort, maten ska kollas över, och viktigast för mig är nog att få bukt med sockret.
I februari kommer jag ta en vit månad, och köra en detox, jag gjorde det förr året oxå, och det kändes så bra och jag får en kick av det. 


Jag har varit på hälsokoll och det ser väl ganska okey, OM jag fortsätter röra mycket på mig och ha koll på vad jag stoppar i mig, ibland är det inte svårare än så för att ha en bra hälsa och må bra. Friskvård i förebyggande syfte så att säga. 

Det är alltid bra att kolla upp sin hälsa, få hjälp och råd för att veta vad som är bäst för en själv. Och varför inte starta upp nya året med en koll, skapa en plan för att må bra -länge. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?