Hur går det med nyårslöftena?

Hur ser det ut med nyårslöftet? Har du börjat, eller kanske även hunnit börja och sluta med tränings -och hälsolöftena?

Jag kollade i morse på Tv4 nyhetsmorgon, som jag oftast gör, och de hade ett inslag med Näringsfysiologen Kristina Andersson och PT Erika Kits Gölevik, med hur du ska lyckas med träning & kost. Tydligen blir det en inslag om ”hur du  ska lyckas på 12 veckor att komma i form” 
De hade ett par ledord:

-Gör en moodboard, med vad du vill uppnå.

-Checka av nuläget, det vill säga hur är dagsformen, känn efter…

-Planera. Se till i förväg att du har rätt mat hemma m.m (så slipper du stoppa i dej junk food) 
Förbered. Hur mycket ska du träna och när.

-Reflektera.

Jag går inte på något gym just nu, utan kör all träning själv. Så det är alltid bra att få pep genom annat sätt. Jag har nu anmält mig till ett lopp på 11 km som går i April, och det gör att jag kommer bli peppad att börja konditionsträna igen.
Rosa & svart får bli min färgkod för 2016 ;)

Sen gillar jag att ha enklare hantlar, kettlebells, gummiband att köra själv med hemma. Det funkar perfekt för mig.  Det i kombination med yoga, och lite träning som plankan, burpees, sit ups eller vad man nu gillar funkar finfint. Kan man bara hålla sig till sitt planerade program, så spar man massa tid på att slippa gå till gymmet. 20 min gör skillnad, om så bara 3 ggr i veckan :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?