Rökfri 2 år!

Fattar ni att jag nu varit rökfri i över 2 år!!
Yay!!
Det är exakt 2 år och 2 veckor och 4 dagar.


Jag är så glad, det har varit ett av mina viktigaste mål i många år, men till slut så gjorde jag det!!!!

Så alla ni som försökt och sedan fallit tillbaka till rökandet, ge inte upp! Till slut går det, och det är verkligen värt det! Det är aldrig för sent.


Allt är så mycket bättre utan cigg! Det enda som jag märkt är dock att jag lagt på mig några kilo, Yepp, så är det. Och det har ju varit något som tidigare varit en underliggande anledning att jag inte helhjärtat slutat. Men nu är det viktigaste hälsan! jag är frisk, jag har smak och doft, jag har ingen "rökröst" längre och kan till och med sjunga :) Så de extra kilona är bättre att hålla i schack med bättre matval och träning.

En annan sak jag märkt är att ingen kommer fram på gatan och frågar om jag har en cigg eller har tändare. Så jag ser helt enkelt inte ut som en rökare längre.

Två år!  Bra jobbat!!!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?