Rökfri 30 månader!

Wow!!! Inser just att jag varit rökfri 30 månader!!! Eller exakt 2,5 år!!
Det har gått strålande, men jag har många "misslyckade" försök bakom mig.
Jag vet faktiskt inte varför det lyckats denna gången men inte tidigare. men jag tror att skillnaden har varit att jag verkligen inte ville vara "en rökare" längre.
Det är aldrig för sent, till slut lyckas man. Ge inte upp!


Under dessa 30 månader som rökfri har jag 2 ggr nästa funderat på att testa en cigarett, men i slutändan så avstod jag :) Och i dag kan jag inte ens tänka mig att testa!

Jag tror att först nu, 30 månader senare är jag fri, på riktigt! Men som man säger, en gång rökare, alltid rökare, så det gäller att fortfarande vara medveten om det, att inte tappa garden så att säga.

I dag ser jag mig helt klart som avgiftad och rökfri, och det intressanta är att ingen längre kommer fram till mig och ber om vara sig cigaretter eller eld längre, så jag tror även att att jag utstrålar en energi som icke-rökare :) Yippy!!

Tidigare hade jag en stress över att gå upp i vikt om jag slutade röka, och ja, jag har laggt på min lite kg under dessa 30 månader, men är nu på väg ner igen. Så om du funderar på att sluta, men inte vill gå upp i vikt, fråga dig själv vad är viktigast? Bara du har svaret.

Och för min del har jag en hälsosam kropp, bra hy, stinker ej av cigg, och så mycket mindre stress, för jag hade alltid stress som rökare att hinna röka, vart ska jag röka etc..

Jag är fri!! Och snart tillbaka i min trivselvikt igen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?