Forskning & hälsa...

Jag gillar forskning, forskning  och vetenskap har tagit världen och mänskligheten till nya höjder. 
Man kan forska i allt. Vad det gäller medicin så är forskningen enorm viktigt, tänk om vi aldrig fått penicillinet till exempel, som har räddad så många liv. Efter penicillinet har det kommit mängder av andra läkemedel som hjälp, (ibland även stjälpt.) 



Det  farliga är när läkemedelsindustrin glömmer VARFÖR man forskar, och bara ser till vinsten i pengar, och inte liv. Tyvärr händer det, och har hänt i omgångar rent historiskt.



Jag själv har den stora lyckan att vara väldigt frisk, och undviker läkemedel, måste jag ta något så väljer jag naturmedicin, det är sällan jag ens går till läkare, men det är för att jag är lyckligt lottad och inte har några större problem.



Men det finns många som lider av svåra sjukdomar, många obotliga, där man inte har fått fram bra hjälpmedel än. De som drabbats och deras anhöriga ber nog av hela sitt  hjärta att forskningen ska hitta nya metoder och lösningar för att kunna bli friska igen, för det är det som det handlar om, att få vara frisk! Att kunna ha förmånen att leva ett friskt liv, inte att att någon ska sko sig på andra sjukdomar. Så heja forskningen! Driv utveckling och hitta nya banbrytande lösningar som gymmar mänskligheten. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?