Hjälp din hårkvalité att förbättras...

Jag har haft en period då mitt hår varit så dåligt, det har gått av för det har varit så torrt. Dels för att jag har färgat, slingat och för att jag använde plattång minst ett par ggr per vecka.

jag har gjort några enkla förändringar och eftersom mitt hår inte går av längre så känns det som det växer hur snabbt som helst.

1) Jag använder ingen hårfön / plattång, (man kan nog göra det ibland, men varje dag sliter på ett torrt hår)

2) Jag använder bara shampoo var 5e dag.

3) jag sätter i några droppar hårolja i topparna på natten när jag ska lägga mig och borstar försiktigt igenom det.  Håret är superfint när jag vaknar nästa morgon.

4) och jag har hittat bästa hårprodukterna för mitt hår. jag fick lite prover av en tjej som oxå har svensk tunt hår som behöver få lite slingor i för att inte kännas råttfärgat. och jisses vilken skillnad. Jag tror till och med att jag skulle kunna strunta i de 3 första punkterna, för så bra funkar de på mitt hår.


 Jag använder bara shampoo och balsam och det räcker helt klart för mig,  med det finns mer produkter i denna fantastiska serie för hår.

Det enda är jag inte kan beställa dem eller köpa dem i Spanien, så jag passar på när jag reser till Sverige, eller beställer dem till någon vän som ska hit och hälsa på, men det funkar utmärkt för de räcker länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?