Att veta vem man ska ringa ...





Ibland undrar jag om inte min lägenhet mår bäst när jag är hemma? Eller att den nästan protesterar när jag inte är på plats. 

Det låter kanske korkat, men faktum är att varenda gång jag reser bort, och lämnar lägenheten i någon annans händer, så händer det något. 


Något går sönder, elen försvinner, det finns inget vatten, den har skett massor med gånger, men nu sist så var det stopp i avloppet. 


Det hände när jag var på min Vipassana meditation i september, och där får man inte ha kontakt med omvärlden på tio dagar. Ingen telefon eller textande av något slag, så ingen kan nå mig, vad som än händer. 

Men eftersom det alltid händer något när jag är borta så har jag en ”back up” plan förberedd, dels nån vän som känner till lägenheten och vet hur den funkar, men även telefonnummer till akuthjälp när olyckan är framme och när man inte kan fixa det själv.  

Så det är mitt tips, att alltid ha en lista med de nödvändiga kontakterna tillgängliga, inte bara för dig, utan för de som inte får tag på dig. 😉





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?