Juletider: Stress VS harmoni...

Alla ser inte julen som en tid för harmoni, utan ser alla måsten, krav, dyra inköp, tvång att kanske umgås med sånna som man vill helst slippa. Det är baksidan av julen som inte många pratar om.

Men det finns oxå en positiv sida av julen, om man taggar ner! Att man struntar i vad andra har för krav och förväntningar på dig. Och ställer dig frågan: Vad vill jag?




Kanske att man kan jämka en bit, men om du par bort din inre önskan helt och hållet bygger du negativa energier istället för positiva förväntningar.

Lika mycket som vi ska stänga ner från andras påverkan och energier, så ska vi ta ansvar för vad vi själva sänder ut.

När du väl har bestämt dig för hur du vill ha din jul, den mix av vänner, familj, vila etc som gör att du laddar upp med goda känslor, så ska du vara noga med att inte låta andras energier påverka dig, för tillåter du det är du tillbaka på ruta ett ..igen!

Ansvara för dina energier, likaväl som de upplöser andras energier som du kanske tidigare har absorberat. Det är deras, och sänd tillbaka  det till den ;)

En enkel affirmation att göra varje kväll, eller oftare om du vill är:

"Jag sänder tillbak de energier som sänds till mig, i den form de kom till mig. Och tar tillbaka min egen energi, i rensate form"



Bild:Pinterest 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?