Välkommen December...

...magiska, mysiga, mirakelfyllda månad då faktiskt allt vänder...


...eller tycker du att det är en jobbig, stressig dyr månad måhända?

Jag älskar December! Men jag har medvetet plockat bort massa "måsten", och skalat ner det till vad som är viktigt. De få julgåvor jag köper, köper jag på nätet, sen kan jag vandra runt på juldekorerade gator och bara njuta. Jag älskar mörkret och julbelysningen. (fy för januari, när de släcks ner) Jag älskar tiden fram till julen,  själva julafton är ju över på några timmar, det är resan dit som är minst lika viktig, för mig.

Jag ser fram emot att möta umgås med de människor som betyder mest för mig, ungefär som ett bröllop tycker jag julen /årskiftet ska vara, ni känner väl till det gamla citatet: 

Something old, something new, something borrowed, something blue and a six pence in her shoe”. 

Undermeningen med detta citat är, omvandlat till julen ;) : 
Något gammalt betyder att du för traditioner vidare. -Julen i sig är en mysig tradig tycker jag.
Något nytt att du ser fram emot det nya livet. -Nyår, ny början, nya möjligheter, nya drömmar.
Något lånat att du får med dig lyckan från en vän. Vänskap är den största gåvan i livet
Något blått står för trohet. Tja, det kan väl vara till sig själv, att man följer sin livsväg, och inte tar på sig för mycket. 
Pengen står för ett rikt liv. -Och det är alltid välkommet. 


bild:Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?