Man Cave VS Woman Cave…



Eget space, är det något du tänkt på? 

Många män har ju skaffat sig sin egen ”man cave”, jag vet inte riktigt vad det skulle motsvara om det blev en ”Woman Cave”. Kan det vara så att det bara är kvinnorna som inte har en egen crib? 

Det finns barnrum, lekrum, spelrum och som sagt Man Cave.

Så om man nu leker med tanken, hur skulle ett kvinnligt kryp in ses ut? Jag vill definitivt inte ha någon garderob fylld med skor, det känns förlegat. 



Jag skulle inte begränsa mig till en grotta, utan jag vill ha det som ett magiskt rum, ett rum som man kan ändra känsla och utseende på närhet man vill.

I den bästa av världar  skulle jag sätta upp en gigantisk TFT-displayer, på en hel vägg, en rörlig fondvägg som skulle täcka hela väggen, från golv till tak. (vet ej om det finns än, med det vill jag ha) 


Jag vill ha många olika rörliga bilder som gör att man får känslan av att vara någon annan stans. Gärna med ljud och doft ;) 



Som en skön verklighetsflykt.  Kanske en vit sandstrand med vajande palmer, eller en magiskt glimmande stjärnhimmel, eller en insjö i djupaste Värmlandskogarna.


Att kunna kliva in och ut olika miljöer på en sekund! Det är en bra ”woman cave” för mig. 




Bilder:google & unsplash 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?