våra skruvade kropps ideal...

Okey, detta är ingen ny debatt, men ett bra intiativ av Louise Östgaard i "kampen om tjejkroppen" Hon har postat en video av sig själv på Face Book, för att visa hur hennes kropp ser ut. Du kan kolla mer på Min helt vanliga kropp.

Även har det nu kommit ut en ny barbie docka, som har mer realistiska mått än den vi är vana att se.

Så med andra ord, tjejkroppen är i fokus...


Jag tror ändå att fler kvinnor ser ut som vår urmoder, denna dyrkade kropp i tusentals år, än de ideal vi ser i dag, som vi oftast måste operera oss till. Sjukt!


Jag tror det första steget är att försöka älska sin kropp som den är, sen vill jag ha en trivselvikt, och en hälsosam kropp. Jag vill varken vara överviktig eller anorektisk smal.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?