Hälsa & välbefinnande...

Hälsa och välbefinnande kan betyda mycket. Självklart bra kost, träning m.m. Men även att ta hand om kroppen utvändigt. jag tänker då på en kroppsdel som är lätt att glömma, våra fötter.
Med fötterna i fokus


För det första så bär fötterna upp oss, tar oss framåt m.m Men inte att förglömma att vi har alla kroppens zoner på våra fötter. Så tar vi hand om fötterna, tar vi hand om hela kroppen.

Förr så gick jag mycket vandringar, jag var med i Ljungby vandrarförening, gick Bornholm runt, Bolmstamarchen och jag har gått Camino de Santiago.När jag var aktiv gångare tog jag hand om mina fötter extremt noga.
50 min ompysslande, med tända ljus, och relaxande musik...

Nu har jag blivit slarvig med det och försummar nog mina fötter. Men nu när jag var i Sverige över midsommar bokade jag in mig för fotvård på Varbergs kurort. Stället i sig är en njutning!
man får härlig badrock, handuk och tillgång till bad och bubbelpooler bla...

 Att bara vara i dessa underbara miljöer är fantastiskt. Och fotvården rent ljuvlig!!! Snacka om välbefinnande!!! Nu ska jag försöka göra riktig fotvård en gång i kvartalet, sen kan man sköta dem enkelt själv däremellan.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?