Rökfri...

Som sagt, på julafton tog jag min sista cigarett. Thank god!!! Men det har inte varit lätt. jag har önskat sluta i flera år, men av någon anledning har jag inte lyckats. jag vet inte varför, jag tror jag har varit tillräckligt motiverad, men kanske har jag ändå sett det som en belöning att röka, och en försakning att inte röka.

Men efter flera års dividerande och peppande av mig själv så var jag redo nu när jag för mer än 7 månader slutade.


Men jag hade en reservplan. Om jag inte lyckades så tänkte jag börja med E-cigaretter. Här i Barcelona har det dykt upp butiker i varenda gatuhörn som säljer dem,även en mängd nätbutiker har poppat upp på marknaden. Man ser fler och fler  som använder dem överallt. Så det var plan B för mig, för denna gången hade jag verkligen bestämt mig. jag vill verkligen inte röka, jag vill vara rökfri!

Nu är jag dock lyckligt rökfri, men vet att jag kommer alltid vara "rökare", en cigarett och jag är tillbaka igen. Ungefär som alkoholism skulle jag tippa på, med motsvarande uttryck: "Nykter alkoholist" så är jag "rökfri rökare"  Och en mycket lycklig sådan. Rökning är en stark drog, så man ska ta alla möjliga hjälpmedel om man behöver, hellre det än att sitta fast i skiten. och jag är nu fri :) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?