Hur har du det med stressen?



Ordet stress används för allt numera, många säger att de är stressade, och det känns nästan som om ”det ska vara så”. Jag har varit en av dem, kanske är det delvis fortfarande. 

När jag var ”på topp” så insåg jag dock inte att det kanske till och med var farligt. Utan bara att så är det. När jag började på ett nytt företag och skulle genomgå en läkarkontroll, jag som alltid är stark och frisk, aldrig sjuk!  
Jag trodde det var en ren rutinkoll. Men icke! Det visade sig att jag hade otroligt högt blodtryck, men allt annat var perfekt. Jag vägrade dock att inse det. Jag sa att det är nog för jag sprungit hit, för jag har egentligen inte tid med någon läkarkontroll, ja ni hör ju!



Efter många tester, mot min vilja, så fick de mig att inse att jag har alldeles för mycket stress i mitt liv, vilket jag trodde var normalt. Jag fick bland annat genomgå en stresshanteringskurs, där jag verkligen blev livrädd när jag såg i hur dåligt skick de andra deltagarna var. Det var nog min största väckarklocka, att jag vill inte sluta som de. Det värsta är dock att när man verkligen är stressad så förstår man det inte. Men jag fick hjälpmedel, mentala verktyg och övningar, som jag fortfarande använder mig av, jag kan i dag se det i tid, och bryta stressen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?