Kettlebells...

Jag tror nog jag tillhör en av få som inte testat Kettlebells. Och som gammal gyminstruktör, eller PT, som man säger numera så kan man väl säga att jag tappat greppet helt ;)
Men nu ska jag äntligen göra slag i saken och  införskaffa mig ett par.

För min del passar det utmärkt att träna hemma, jag har gjort det i många år, till och från, och de sista åren mest fristående övningar som armhävningar, plankan, utfall etc samt en hel del yoga. 
Visst kan jag sakna tempot och känslan på att gå på ett gym, jag gillar pulsen där, och att man kopplar av från hemmiljön, samt att när man lämnar gymmet så känner man sig vansinnigt nöjd. 

Men nu tar det alldeles för mycket tid, då jag jobbar grymt mycket och väldigt oregelbundet, så då passar det mig att köra hemma istället så att det inte tar för mycket tid och att jag det istället inte blir av.  Bättre att köra 20 min hemma istället för ingenting. Jag går och cyklar mycket varje dag, så detta tror jag kan bli en bra kombo för min del. 


Den varianten av Kettlebell som jag vill ha är den mer rå varianten i sold järn, inte minst viktigt att de tilltalar mig estetiskt. Så nu är det bar att hitta några bra övningar som passar mig, och blir ett bra komplement till övriga aktiviter som ingår i mitt dagliga liv. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?