Trådlös utveckling...

Jag vet inte om ni precis som jag verkligen ogillar sladdar! De är överallt och de stökar till det.  Jag har länge önskat trådlösa funktioner och lösningar. och nu verkar de vara här :) Det har ju funnits en del lösningar för trådlös projektering och bildöverföringar, men tekniken har väl fungerat sisådär. Men nu har även den förbättrats och utvecklats, det är det som är det fina med teknik, det går faktiskt rasande snabbt framåt i utvecklingen.



Även när det gäller trådlös armatur, finns det bra utveckling som även passar perfekt i både hemmiljö som på arbetsplats, och offentlig miljö. 

Inte att förglömma är även alla ”smart-möbler” att man kan ladda sina smartphones, direkt på ett bord eller lampa. man undrar bara hur det ser ut om 5-10  år! Tanken är svindlande. 


Som sagt, jag gillar teknik och utveckling, att förbättra och kreera nya lösningar och möjligheter, men en bifråga i detta är hur det påverkar vår hälsa? jag vet inte, jag har inget svar, men med tanke på all strålning och energier påverkar vår kropp och våra celler, så hoppas jag att man även driver utveckling inom det. Hur kommer det påverka oss? Vi har många människor som i dag har utvecklat elallergier, och även är det fakta att vi blir påverkade av att vi använder smartphones / surfplattor mer och mer. Man tror att det bland annat skapar sömnlöshet att utsätta sig för den strålning som de avger. Hur blir det då med mer trådlösa system i vår omgivning? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?