Ayurvediska Detox te...

 Har ni testat Yogiteerna? Jag älskar dem, och de kryddstarkaste är mina favoriter. Men du kan lätt göra dina egna kryddteer.
Ayurveda detox te innehåller en kombination av ingredienser som bidrar till att förbättra matsmältningen, bryta ner fett, och "rensa" kanalerna i vår kropp.


Det finns flera olika recept, här är ett som är både enkelt och effektfullt. Man kan man med fördel gå och sippa på hela dagen, brygg det på morgon och fyll en termos.

 Grund recept Ayurvediska Detox Te; 
-Koka upp 1- 1,5 liter vatten på morgonen.
-Lägg 1/2  - 1tsk av följande frön till vattnet och fortsätta att låta den koka i ca 5 minuter med locket på.
-Hela Kummin frön
-Hela Korianderfrön
-Hela Fänkålsfrön

Sila ut fröna och häll upp på en termos. Nyckeln är att göra te färskt varje morgon och ta små klunkar av det hela dagen. Det är bäst att dricka det varmt eller hett.

För min del gillar jag det bäst när det är riktigt kryddigt och starkt, så jag tillför även ingefära, stjärnanis, nejlikor. Testa och prova, men behåll grundingredienserna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?