Infrarött ljus...


För några år sedan fick jag en massagekudde. nN vet de där stora massagestolarna som var enormt populära ett tag, man såg dem på alla hälsomässor, och många företag som förstår vikten av frisk personal tog in dem på arbetsplatserna. En minivariant av dem, typ som en kudde fick jag i gåva. 

Sen är det ju så där med alla prylar för träning, hälsa eller köksutrustning, man tycker att, WOW! Bästa grejen! Man köper dem, sen står de där och samlar damm.

Hur som helst denna massagekudde har dock använts en del, det går i perioder, men när jag har riktigt ont i rygg eller nacke plockar jag faktiskt fram den.

Kudden har även  infrarött ljus, som man kan välja att sätta på eller inte. Grejen är att jag har inte varit så påläst när det gäller just det infraröda ljuset, så jag har inte använt den funktionen alls. 


Tills jag nyligen fick veta att de infrarött ljus har fantastiskt välgörande hälsoeffekter. Först och främst så främjar det stelhet i muskler och leder och anses smärt-reducerande.   Det ökar syresättning och blodcirkulation. 


Nu kanske man inte inte behöver sticka i väg och köpa en sådan här kudde, och jag tror oxå att man behöver veta hur det ska användas på bästa sätt, så att börja med att gå och få nån behandling kan nog vara att rekommendera. Eller varför inte köpa en behandling till någon som behöver i julklapp. En hälso-gåva måste väl ända vara den bästa julklappen :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?