"Detoxa" ditt hem...

Hur mår du egentligen? Tycker du att du äter bra, rör på dej och har en generellt sund livsstil men ändå känner dej sjuk? Då kanske du ska fundera över på hur din omgivning / miljö runt omkring dej mår.
Det är ju ganska vanlig med mögel i våra bostäder och på arbetsplatser, skolor med mera.

Jag vet själv när jag under en tid bodde i Småland, där jag fick tag på en perfekt lägenhet, mitt i centrum, bra hyra 3 minuter till jobbet etc. Vi renoverade och stormtrivdes. Jag har alltid haft bra hälsa, nästan aldrig sjuk, klarade min oftast när alla runt omkring mig var sjuka. Men efter att ha bott där kanske ett år så började jag bli ”halvsjuk” konstant. Förkyld, huvudvärk varenda dag, och små febertoppar varenda vecka. Känslan av att tappa energi och hela tiden vara trött var urjobbig. Samt att jag började utveckla allergi. 

Till slut började jag fundera på hur det kunde komma sig, kollade runt en del och fick höra att byggnaden faktiskt haft problem med fukt och mögel.



Vi skaffade oss snabbt ett nytt boende och jag blev helt frisk igen! Dessa symtom har aldrig kommit tillbaka, så jag är helt säker på att det var huset som gjorde mig sjuk. Så om du känner igen dej i detta, ta och kolla upp hur huset mår :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?