Stress och hälsa...

Jag tror väl att de flesta vet och förstår att stress och hälsa hänger ihop. Men det kan vara nog så svårt att förstå att man själv ”har stress”, det är lättare att se det på andra än sig själv.




För många år sedan hade en alldeles för hög stressnivå, men förstod det inte, jag gjorde en hälsokoll på jobbet, och de sa jag hade för mycket stress och var på väg att gå in i väggen. Jag vägrade att tro det!  Jag hade inte tid med att springa på kontroller (ja, ni hör ju) 

Men till slut kom jag iväg på en stresshanteringskurs, och det var fantastisk bra!
Jag fick lära mig en massa om mi kropp, mitt sinne och min personlighetstyp. 


Men jag fick även lära mig en annan viktig sak. Att ta hjälp! Att delegera uppgifter , att få suport helt enkelt. jobbar man som egen företagare kan det dock vara knepigt att få den hjälpen, men som tur är finns nu mången av olika support-tjänster man kan köpa in. Dels att ha en bra skräddarsydd mjukvara som är anpassat för det jobbet man gör och även personlig support. Det är en klar stress sänkare, och på sikt även en hälsoinvestering.  Att frigöra tid, så tanken hinner med, och att kanske till och med hålla normala arbetstider gör att man får mer tid att göra det man tycker är kul. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?