Friskt hus, friskt liv...

Hur har ni det med inomhus klimatet?
De flesta är nog medvetna om hur viktigt vår inomhusluft är, inte bara att vi har det varmt när det är kallt ute eller svalt när sommar och sol kommer. Och för att inte tala om hur viktigt det är att vi har rätt byggda bad och våt utrymmen.


Jag bodde ett tag i en lägenhet som jag trivdes toppenbra i, perfekt läge mitt i stan, gångavstånd till jobb och kaféer, butiker och alla de ställen jag gillade att hänga på. Vi inredde lägenheten superfint, men då bara ytan, alltså tapeter, färg, möbler etc Men vad vi inte visste var det fanns mögel i huset. Jag blev konstant ”förkyld” och jag som aldrig brukade vara sjuk. Då tänkte jag inte på att det kunde ha att göra med mitt boende. Det var först når vi flyttade och jag helt plötsligt blev frisk igen som jag reflekterade över att min så kallade ”förkylning” försvann helt, och jag var frisk igen.

Eter ett tag fick jag redan på att fastigheten hade problem med mögel och hade börjat sanerat. I dag vet de flesta vikten av detta, och därför så är det så otroligt viktigt att välja bra isolering/byggmaterial så vi får friska bostäder. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?