If you can imagine it......

Vi kan göra allt vi vill om vi vill det tillräckligt mycket. Men att skaffa sig en medveten plan, enligt konstens alla regler, gör att du med största chans faktiskt kan genomföra det du vill.
 

Ett tips är att du tänker till vad du vill göra/uppnå/förändra, innan du formulerar din målbild. Utgå från i dag, och framåt. Gör en målsättning med en tidsram, alltså när vill du ha nätt målet?! 
Gör en "affirmation" i "Jag-form". Tex, Jag njuter av min .... och tar till mig.... med glädje och nyfikenhet. Jag .... I dag (datumangivelse) kommer äntligen genombrottet för det jag föresatt mig att uppnå. Vilket rent konkret innebär... 
Desto tydligare du är, desto klarare mål, desto säkrare kommer du nå ditt mål. Bryt gärna ner det i delmål sedan så att du kan följa processen och bocka av allt du genomför. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?