Bil VS Bilfri...




Bil eller inte bil, det är frågan. Men jag tror helt enkelt valet beror på vart man bor. 


Jag har bott på en del mindre orter i Sverige, och där hade det varit svårt att klara sig utan bil. Då blir bilen en viktig del av att klara vardagslivet. 

Men nu bor jag i en storstad som har bra utbyggt lokaltrafik, och jag tyckt att det mest är till besvär att ha en bil, svårt att parkera, tar lång tid med långa bilköer etc. Det är mycket enklare att ta sig fram på andra sätt än att köra själv. 


De få gångerna jag behöver trasport är det till och med billigare att ta taxi eller hyra bil.

Sedan tycker jag att man bör tänka klimatsmart. Att välja det som är bäst för naturen, långsiktigt. Elbil funkar utmärkt i stan. 2017 fick Hyundai det åtråvärda priset som ”Årets Elbil, deras modell ”Hyundai IONIQ electric” var det knep priset. 




Så skulle jag mot förmodan ändå gå skaffa bil i storstan så får det bli en elbil. Och det kommer fler bra modeller, vilket känns toppenbra! 





bider: Unsplash & Hyundai

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?