Cirkelträning...

Jag vet inte hur gått och dragit på att jag ska börja springa igen, vilket var evigheter sedan jag gjorde, då jag mest har powerwalkat. istället, så kom jag faktist till skott i morse.

Så sista dagen på vinterperioden, för i morgon har vi Vårdagjämningen, den dag då natt & dag är lika långa, samt att det är starten på våren. Och verkligen tid att komma i form.

Att sluta röka, vilket jag gjorde för 4 ,5 år sedan, har gett mig extra kilo, samt åldern tar nog också ut sin rätt, och den jag ser i spegeln vet jag inte vem det är, i alla fall är det inte den jag var förut.

Så nu dax att ändra på det, eller acceptera. Och jag tänker ändra.

Men, istället  för att springa, vilket jag tycker är  astråkigt, så började med ett pass av cirkelträning.


Jag förberedde träningskläderna i går kväll ( det måste vara enkelt eftersom jag känner både motstånd och motvilja) ladda upp med en ny run-lista på Spotify, och tog mig faktiskt ut :)

För mig är det just den första gången, det första tillfället som är min tröskel, har jag bara kommit iväg en gång så blir det enklare, för jag tycker det är kul, och jag gillar att ha träningsvärk, det blir liksom min belöning.

Totalt från att jag lämnade hemmet, tills jag var tillbak hemma igen tog det 30 min.
30 minuter kan jag absolut avvara.

det här programmet har jag börja följa:

En runda består av:
Springer 100 meter
5 armhävningar
10 sit ups
15 knäböj
 Som ska upprepas 10 ggr (utan vila, bara kör på)

När det är gjort så avslutar man med 30 Burpees. (asjobbigt)




Kändes kalasbra! Jag är supernöjd, och nu känns det som jag vill göra det varje morgon, för det är ju så jag är, allt eller inget... Men det ska jag inte, utan till att börja med i alla fall så blir det Måndag, Onsdag och fredag morgon.

Men alla dagar i veckan så har jag ett mål att förutom detta gå 10000-20000 steg / dag.


Och med bra musik i öronen så går allt lekande lätt, även om det är asjobbigt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?