Avsked från Thulusdhoo..

Då är det dax att ge sig av. Efter mer än tre veckor på denna magiska plats så är det dags att packa väskorna, och återvända hem igen.  Bagaget är fullt av ny kunskap, nya fina vänner. Jag helt påfylld, till brädden av det bästa. Tänk vilken tur att jag kom iväg. 




Jag vill berätta om mitt magiska avsked i morse. jag bestämde mej för att gå runt denna pyttelilla ö för att ta farväl och tacka. Så jag gick ut på piren, och var helt ensam så jag gjorde en mini variant av solhälsningen. 

Så blundade jag, och började tacka vattnet (som är turkost och 30 grader varmt), solen, luften, marken etc. Jag tackade ön och alla människor som bor här, att jag fått dela deras plats. Jag tackade alla elementen, jag har ju pluggat kinesisk filosofi, så det kändes självklart. Och det sista så välsignade jag platsen, och alla människor & djur.

Då hörde jag ett flaxande bakom mej, vänder mej om och två stora hägrar flyger ner och sätter sej bakom mej. I samma sekund hör jag ett plaskande från havet, och då kommer delfinerna! Massor av delfiner som flöt fram, skuttade, hoppade och bara försatte att komma. Säkert i tio-femton minuter, jag tippar på hundratals av surfande delfiner. Samtidigt vid bryggan dyker en jättesköldpadda upp, sticker upp huvudet från vattnet och tittar upp på mej där jag står och är helt förundrad över allt som sker. Sen, slutligen kommer en stor regnbåge upp. Det var som att hela nature svarade på min välsignelse, sa hej då till mej. Och att jag och universum stod i kontakt med varandra just den stunden.  💖




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?