Själv -vård!

Att ta hand om sej själv, att investera tid i sej själv ger resultat. 


Man kan göra lite för att förbättra sin hälsa, fysik, välmående, och inte minst mentalt och själsligt. Mitt framgångsrecept nu är att träna på det jag lärt mig. 





Yin yoga har jag kört länge. Men nu har jag fått lärt mej så mycket mer, att faktiskt få ut mera av den. Så jag kör ett pass vara morgon, eller ev kväll. men jag kopplar även ett par andra saker till det, och det är akupressur punkter, som går hand i hand med bindväv (Fascia) kroppens energiflöde, och våra organ. 

Kroppens interna klocka som styr hormoner, blodtryck, organ, kroppstemperatur, sömn m.m, är något som man utgår från inom kinesisk medicin, eller kinesisk filosofi om du heller vill. genom att ta hänsyn till den, att välja när man äter, tränar, vilar etc så kan man förbättra sitt välmående massor.

Och allt detta gör jag nu. Eftersom jag är egen företagare så kan jag till stor del justera tiderna, och därför har lätt att anpassa mina dagar efter vad kroppen mår bäst av. Jag vet att alla kan inte det, men man kanske kan ha det i åtanke, och göra vissa andra val. Bättre val för kroppen. 

Och just denna kombon av yin yoga + akupressur punkter/ Guasha + internal clock, är det jag testar med nu. 

Resultat:

Jag har redan fått resultat.  Min kropp är mycket smidigare, jag har säkert tappat 6-7kg på mindre än en månad. Jag sover bättre, är mindre varm, är mer aktiv, och har ett piggare ansikte. jag kommer fortsätta, och jag kommer tipsa er mer i bloggen. 

Vill du ha personlig rådgivning, är det bara att du hör av dej.

Anneli
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?