Att ta hjälp och få avlastning...

Visste du att man kan hyra in en vaktmästare? Även om det bara handlar om en timmes jobb! Jag kommer ihåg för många år sedan då jag bodde i Göteborg så startade en kille en tjänst som kallades ”James”. Man kunde ringde och få hjälp med vad som helst, allt från att få tvätten hämtad på kemtvätten, handla maten till att hämta upp kidsen på dagis. Perfekt för stressade hårt jobbande människor. Att få avlastning. 

Nu såg jag att i Stockholm kan man hyra in en vaktmästare. Vaktmästaren kan hjälpa dej hänga upp tavlor, byta lampor och annat småfix. Funkar perfekt för mindre företag men även för privat personer. Jag tycker sådan tjänster är fantastiska, det kanske vore en affärside att ta till Spanien. Här har vi ”nanny-tjänster” som liknar detta, och fungerar tydligen superbra. När någon behöver hjälp med barnen ringer de in till en förmedling och en Nanny kommer och hjälper till.

En kombination av vaktmästare, snickare tror jag skulle vara perfekt. Och gärna med fokus på privat hjälp till mindre företag. Att få sådan hjälp skulle nog minska stress nivån enormt för månat, och att man verkligen kan genomföra det som behövs göras. Så kul med nya jobbmöjligheter som dessa. Helt klart tummen upp för Vaktmästeriet! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?