Kan man äta sig frisk?

Jag har några personer i min närhet som har Fibromyalgi, vilket innebär att de dras med mycket smärta. Jag själv är dock lyckligt lottad att må bra och har en stark kropp och ett bra immunförvar. Kanske för att jag dagligen äter en del av naturens egna smärtstillande och immunförsvars höjande livsmedel.
Några bra ingredienser  när det gäller att lindra smärta och obehag, är bla
Färsk gurkmeja


1. Gurkmeja

2. salvia

3. Ingefära

4. Cayenne

5. kryddnejlika

De använder jag i mitt dagliga te, men man kan även göra sin egen nyttiga hälso-soppa. Eller hur man  "Fibromyalgi Healing soppa" som många kallar den.

  Fibromyalgi Healing soppa recept

  Ingredienser
1 msk kokosolja
En bit färsk Ingefära eller ett par matskedar torkad
En bit färsk Gurkmeja eller ett par matskedar torkad.
1 liter grönsaks buljong (natrium fri)
2 stjälkar av salladslök

Gör så här
Förbered alla ingredienser.
Värm pannan till medelvärme .
Fräs ingefära och gurkmeja tillsammans med kokosolja .
Häll över buljongen och låt det puttra lite.
Sänk värmen och lägg i finhackad salladslök..
Krydda gärna med chili / Cayenne peppar.

Det är din soppbas, vill man sedan ha i andra grönsaker, kyckling eller liknande för att göra den mer matig så funkar det utmärkt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?